5 marca 2014

Żeby procesor mowy nie spadł z ucha



Ze względy na dość spory rozmiar procesora mowy w porównaniu ze zwykłym aparatem słuchowym może on sprawiać dyskomfort podczas noszenia, szczególnie na początku czy podczas uprawiania sportu. Małe dzieci są bardziej ruchliwe i mniej ostrożne, jeśli chodzi o procesor mowy. Jednak są sposoby, aby zabezpieczyć procesor przed upadkiem na podłogę.

Gumki mic-locks
Mic-locks są przezroczystymi, silikonowymi przewodami zaprojektowanymi tak, aby utrzymać procesor w miejscu. Gumeczka jest przy końcu przewodu, a drugi koniec się dopina do rożka procesora.


Źródło: cochlearamericas.com, firstyears.org


Gumki huggies
To jest plastikowa elastyczna rurka posiadająca dwie gumeczki do trzymania procesora. W sumie mam dwie takie gumki, dostałam razem z pakietem pełnych akcesoriów do procesora mowy Freedom, ale jakoś jeszcze nie skorzystałam z nich, bo nie miałam takiej potrzeby.


Źródło: lonestarcouple.blogspot.com, growinguphardofhearing.blogspot.com, katie-louisescochlearimplant.blogspot.com


Uchwyty snugfit
Są jeszcze sztywniejsze uchwyty dedykowane do procesorów firmy Cochlear.


Źródło: cochlearcommunity.com


Pojedynczka gumeczka do okularów
Połączenie okularów i procesora mowy gumeczką. Dzięki temu oprawki nie muszą przeszkadzać podczas noszenia procesora.


Źródło: lipreadingmom.com

Klipsy
Są jeszcze takie klipsy zabezpieczające przed upadkiem aparatów słuchowych lub procesorów mowy.


Źródło: etsy.com


Źródło: profoundlyseth.com

Opaski
Niektórzy wymyślili fajne opaski dla tych malutkich dzieci - świetny pomysł na takie zabezpieczenie przed upadkiem procesora.


Źródło: hearinghenry.com




Źródło: harrysears.com


Źródło: cochlearloops.blogspot.com


Źródło: joybandsllc.com

Wkładki douszne
Ewentualnie można poratować się wkładką douszną, taką jak do aparatu słuchowego i połączyć ją z rożkiem procesora - znam osoby, które używają w ten sposób wkładki, choć nie mają hybryd (czyli implant i aparat w jednym).


Źródło:terntec.com, today.com

Gumki/paski do okularów
Są jeszcze takie gumki, niby dedykowane do okularów, ale jak widac, pasuja też przy dwóch procesorach mowy.

getsafensound.com

Taśma klejąca
Są takie taśmy klejące (chyba do kupienia w sklepach kosmetycznych), które nie podrażniają skóry. Ciekawy trik.

firstyears.org

Zwykła opaska
Czasem najzwyklejsza opaska na może wystarczyć.Zdjęć nie będę pokazywać, bo chyba każdy wie, o co mi chodzi.

Czapeczka pilot caps dla najmłodszych
Widziałam na niektórych zagranicznych stronach takie specjalne lekkie czapeczki dla niemwląt, które zabezpieczą przed małymi rączkami ściągającymi aparaty czy procesory. Są one uszyte z takiego materiału, który nie pogarsza jakości dźwięki i nie przeszkadza mikrofonom w procesorach. Do kupienia m.in. na silkawear.com, hannaandersson.com

lovingsweetlily.blogspot.com, lovingsweetlily.blogspot.com

Przypięcie do ubranka
Niektórzy nie lubią nosić procesorów na uszach, gdyż mogą być one dla nich za ciężkie lub niezbyt wygodne, wtedy są przypięte do ubranka, a cewki mają dłuższe przewody lub są w wersji pudełkowej.


Źródło:texaskennys.blogspot.com


Źródło:ci-pouches.blogspot.com

Jednak mimo wszystko mogą się zdarzyć różne małe wpadki, na przykład może się odczepić cewka, ale nawet wtedy procesor nie spadnie na podłogę.


Źródło: silkawear.com

Dobrze, że nie mam psa. Mógłby mnie zastać podobny widok. Niezbyt piękny, prawda?


Źródło:acoustixhearing.co.nz

Ja sama nie używam żadnych zabezpieczeń, no i jestem ostrożna. Na lekcjach wychowania fizycznego normalnie noszę procesory mowy, ściągałam je tylko wtedy, gdy musiałam robić jakieś przewroty. Jednak te wskazówki mogą się przydać szczególnie rodzicom małych dzieci. Niestety nie podam dokładnych szczegółów, gdzie można kupić takie akcesoria, ponieważ sama nigdy czegoś takiego nie zamawiałam.

Jednak podkreślę, że jeśli chodzi o osoby dorosłe to zdecydowałabym się na te gumki lub uchwyty Snugfit, o których wspomniałam na początku w tym poście. Myślę, że akurat te rzeczy można kupić w Medicusie, ponieważ te gumki dostałam kiedyś razem z pakietem różnych drobiazgów do procesora mowy Freedom, a uchwyty Snufgit są produkowane przez Cochlear i są dedykowane do procesorów tej firmy. (trzeba wysłać maila z zapytaniem o to, bo tylko mailowo zamawia się od nich produkty). Znam jeszcze tylko jeden sklep internetowy z produktami do procesorów mowy, gdzie można zamawiać je z zagranicy.

Pozdrawiam serdecznie.

11 komentarzy:

  1. Twoje informacje są ciekawe i przydatne. Ponieważ noszę okulary, szukam sposobu połączenia procesora z oprawą. Ma to dla mnie istotne znaczenie: jeżdżę konno, potrzebuję więc pewnego mocowania. W trakcie jazdy używam wkładki dousznej, o której wspomniałaś. Cewka mieści się w zrobionym przeze mnie zagłębieniu w toczku - jest lekko dociśnięta co nie grozi odpadnięciem. Pokazujesz na ostatnim zdjęciu uszkodzony przez psa procesor - z serwisu posiadam informację o podobnym uszkodzeniu: procesor pogryzło DZIECKO!...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam wkładka uszna ;] Sama ją noszę. Faktycznie Nucleusy z firmy freedom są duże i ciężkie.. Wolę z Med-ela ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście - procesor Med-ela z akumulatorem, choć dłuższy jest bardzo lekki i używanie wkładki daje pewność mocowania, co oczywiście poprawia "komfort psychiczny". Bardzo łatwo jest zahaczyć grzebieniem o cewkę przy poprawianiu fryzury - cewka odpada, ale procesor siedzi stabilnie. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Używam snugfita i jest to całkiem ciekawa opcja, mimo że dosyć droga (ok. 202 zł). Trzeba jednak dobrać odpowiedni rozmiar poprzez podanie w mailu do Medicusa długości miejsca, w którym małżowina zrasta się za policzkiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas bardzo sprawdziła się opaska z przyszytą odręcznie kieszonką. Mały wydatek a ogromny komfort dla dziecka. Niestety pod opaską wycierały się włoski. Obecnie córka nosi zrobioną na szydełku kieszonkę, którą przyczepiamy na ramieniu do ubranka. Komfort jest ogromny a koszt o wiele niższy aniżeli zestaw pediatryczny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam czytam twojego bloga i jestem w szoku... Poczułam że będzie dobrze... moja córcia nie słyszy od urodzenia na jedno uszko .. teraz pogorszyło sie i prawie nie słyszy na oba... czekamy na implant w Kajetanach. Ale jest mi lzej jak czytam to co napisałas ... Dzięki ci że piszesz i nie przestawaj. Masz super pomysły i świetnie sobie radzisz w świecie słyszących BRAWO, chciałabym żeby moja córcia też dała radę, ma 3 latka i całe życie przed sobą. Pozdrawiamy i dalej będę czytac co u ciebie.... pa

    OdpowiedzUsuń
  6. ja często odwiedzam Twojego bloga, bo piszesz tu bardzo ciekawe i przydatne mi informacje. jestem jeszcze na początku drogi bo moja córka jest dopiero po operacji i za miesiąc mamy podłączenie procesora . ale ja z ciekawością czytam i uczę się od Ciebie Klaudio. dziękuję Ci

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam mój synek ma 3 lata idzie do przedszkola więc boje sie o jego procesor gdzie można kupić takie zabezpieczenia proszę o odp na aniusia19828@wp.pl dzięki pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne rozwiązania, zwłaszcza dla ruchliwych dzieciaczków. Czasem ciężko dziecku zrozumieć i zapamiętać, że nawet w zabawie muszą uważać na taki aparat. Czekam na kolejne wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo wartościowy wpis. Widać, że jest całkiem sporo rozwiązań, żeby utrzymać aparat na miejscu. Zwłaszcza przy małych dzieciach jest to na pewno duże wyzwanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. To bardzo pocieszające, że technologia może pomóc dzieciom funkcjonować w miarę normalnie w dzisiejszym świecie. Moja córka miała niedawno zainstalowany aparat słuchowy, bo cierpi na niedosłuch. Trafiliśmy całe szczęście na rewelacyjną klinikę http://medicusexpert.pl/ we Wrocławiu.

    OdpowiedzUsuń